Amazon komt met een aanvulling voor zijn private label Elements. De pure player verkoopt binnenkort ook voedingsmiddelen als melk, cornflakes en babyvoeding van het eigen merk.
Amazon verkoopt nu vooral luiers en babydoekjes van Elements aan consumenten. Ook biedt het batterijen, usb-kabels, backpacks en keramische borden met dit Amazon-label aan op het platform.
Schoonmaakdoekjes
De collectie wordt binnenkort uitgebreid met voedingsmiddelen en huishoudelijke producten als schoonmaakdoekjes, vertellen ingewijden aan The Wall Street Journal. Of de nieuwe Elements’ aanwinsten, net als de luiers van het eigen merk, enkel door Prime-leden kunnen worden besteld, is onduidelijk.
Kans op fouten
Volgens de krant heeft Amazon al diverse fabrikanten benaderd voor de productie van voedingsmiddelen. Het is een risicovolle stap, meent The Wall Street Journal, omdat Amazon de kwaliteit van de artikelen moet waarborgen. In december riep de retailer al luiers van het eigen merk terug, omdat klanten klaagden over het design. Met voedingsmiddelen loop je als merkhouder een nog groter risico, schrijft de krant.
Boodschappenscanner
Waarschijnlijk kunnen Amerikaanse consumenten de Elements-artikelen straks met de boodschappendienst Amazon Fresh thuis laten bezorgen. Een geselecteerde groep klanten test sinds een jaar een barcodescanner waarmee zij bijvoorbeeld een leeg pak melk direct bij Amazon Fresh kunnen herbestellen. Naast het scannen van barcodes kunnen klanten ook hun productwensen inspreken in het apparaat.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Amazon breidt eigen merk uit met voedingsmiddelen’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.