Twinkle | Digital Commerce

Bol.com opent zomerwinkel voor ‘inpakkers’ en festivalgangers

2017-11-09
180101
  • 1:15

Bol.com heeft een nieuwe online themawinkel geopend met inspiratie voor de zomer. Hierin kunnen thuisblijvers, zonvakantiegangers en actieve reizigers 300 passende producten vinden voor het komend seizoen. Ook is er een ‘festivalwinkel’ geopend.

De winkel van de inpakkers, zoals de nieuwste themawinkel voor de zomer heet, is opgedeeld in de categorieën Actief, Met kinderen, Naar de zon en Thuis relaxen. Ook is er een festivalwinkel met de naam Festiwalhalla geopend met daarin artikelen ter voorbereiding op of voor tijdens een festival. De producten variëren van poncho’s en droogshampoo tot albums van artiesten die op een aankomend Nederlands of internationaal festival optreden.

Winkelmuur
Bol.com startte vorig jaar met de themawinkel Lentekriebels en opende sindsdien ‘winkels’ voor onder meer studenten en onlangs nog, Moederdag. Ieder met een eigen geselecteert productaanbod. Ook opende het vorige zomer een vakantiewinkel op Rotterdam Centraal Station in de vorm van een 18 meter lange muur met daarop 33 zomerse artikelen. Deze producten konden aan de hand van hun QR-code online worden gekocht op de smartphone of tablet.

Bomvol winkels
Het assortiment van Bol.com is de afgelopen jaren sterk verbreed. Dat biedt de Ahold-dochter de mogelijkheid om ‘horizontale promoties’ te doen, zoals marketingdirecteur Michel Schaeffer vorig voorjaar vertelde aan Twinkle. In de recent veranderende payoff komt dat inmiddels ook tot uitdrukking: ‘Bomvol winkels, bomvol voordeel’ werd ‘De winkel van ons allemaal’. Schaeffer daarover: ‘In plaats van verticaal communiceren we nu ook in de basis horizontaal.’