Twinkle | Digital Commerce

Bol.com zet in op inspiratie met themawinkels

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:23

Bol.com heeft onder de noemer ‘Lentekriebels’ een themawinkel geopend met producten die betrekking hebben op het voorjaar. De online retailer spreekt van een primeur: ‘Het is voor het eerst dat de winkel Nederlanders op deze manier verleidt.’

Bol.com geeft te kennen dit jaar vier themawinkels te zullen openen. Artikelen uit verschillende productcategorieën ofwel ‘speciaalzaken’ worden gebundeld in een omgeving waarin shoppers ideeën op kunnen doen. Uit het persbericht: ‘Op dezelfde manier als dat dit in kleine boetiekjes en op inspiratie gerichte winkelconcepten wordt gedaan, geeft bol.com hier nu op internet invulling aan.’

Impulskopers
‘Er wordt wel eens gezegd dat inspireren online moeilijk is, maar wij zijn er met deze winkel wel degelijk in geslaagd', laat marketingdirecteur Michel Schaeffer optekenen. ‘Door naast de speciaalzaken nu ook themawinkels te openen waar je ideeën op kunt doen, worden we een bron voor mensen die nog niet precies weten wat zij zoeken en graag geïnspireerd willen worden. Kortom, je kunt bij ons winkelen als je exact weet welke heggenschaar je nodig hebt, maar ook als je lentekriebels voelt maar nog niet weet wat je wilt hebben.’

Buiten spelen, groene vingers, buiten genieten
De Lentekriebels-winkel is opgebouwd rond drie subthema’s: buiten spelen, groene vingers en buiten genieten. Zo zijn in de themawinkel onder andere loopfietsjes en springtouwen, bloembollen en elektrische heggenscharen, vuurkorven en bruiningscrèmes te koop.

Checlists en recepten
Onderwerp en openingstijd van Bol.com’s volgende themawinkel(s) zijn niet gecommuniceerd. De nummer 2 van de Twinkle100 probeert al langer klanten binnen speciaalzaken te inspireren. Zo reikt de Ahold-dochter klussers verschillende checklists en kookliefhebbers recepten uit Allerhande aan.