Asos test voor online bestellingen een click & collect optie met een pasmogelijkheid in zijn Londense hoofdkantoor. De e-retailer werkt hiervoor samen met bezorgbedrijf Local Letterbox, dat meerdere pashokjes wil gaan openen in Groot-Brittannië.
Door de pasoptie in het hoofdkantoor kunnen klanten van Asos hun online order bij het ophalen eerst passen, voordat zij de producten mee naar huis nemen. De artikelen die niet goedgekeurd worden kunnen bij Asos achtergelaten worden.
Vijfhonderd pashokjes
Local Letterbox geeft volgens Retail Week aan dat de proef met Asos gedurende dit jaar zal worden uitgebreid naar vijfhonderd permanente pashokjes in Groot-Brittannië. De hokjes op locaties als sportscholen, universiteiten, supermarkten en treinstations worden bemand door personeel en zijn minstens zes dagen per week geopend van zes uur ’s ochtends tot negen uur ’s avonds.
De Buren en City Box
Eenzelfde soort bedrijf als Local Letterbox heeft in Nederland ook al een test gedaan met een pashokje. De Buren plaatste begin dit jaar een paskamer in een City Box-vestiging in Rotterdam. Online shoppers kunnen hun orders laten bezorgen in een kluisje van De Buren bij City Box. Mocht de kleding na het passen niet in orde zijn, dan kunnen de producten worden teruggestuurd naar de retailer. 'De klant kan afhalen en retourneren dus combineren', zei Bert Tielemans van City Box tegen Twinkle. 'Andere partijen zijn ook bezig met oplossingen die hetzelfde doel nastreven', refereert hij aan de paskamer aan huis die Dynalogic voor JeansOnline mogelijk maakt.
Collect+
Asos startte in 2012 met click & collect in zijn thuisland. De Britse retailer werkt hiervoor samen met Collect+ en heeft momenteel 'duizenden' afhaalpunten in de UK. Op de website van Collect+ kan worden gekeken wat het dichstbijzijnde locatie is.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Asos test click & collect met pashokje in hoofdkantoor
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.