Wehkamp.nl is gisteren bij de uitreiking van de Nima Awards uitgeroepen tot het 'Beste Marketingbedrijf van het Jaar'. Vorig jaar werd Ton van Eijk al uitgeroepen tot Marketeer of the Year om zijn inspanningen voor Wehkamp.nl.
Nima reikt jaarlijks een prijs uit voor hét marketingbedrijf van het jaar. Dit bedrijf blinkt uit in overall marketing performance of het heeft een opvallende vernieuwing in het vak teweeg gebracht. De winnaar wordt bepaald door een vakjury (75 procent oordeel) en het publiek. Wehkamp.nl bleef de andere genomineerden Jumbo en KLM voor. De luchtvaartmaatschappij ging gister wel met de prijs voor de beste digitale marketing aan de haal.
'Inspelen op wensen en behoeften'
Vakjuryvoorzitter René Repko (Hema) zei gisteravond dat de grote winnaar Wehkamp.nl succesvol is in het inspelen op de wensen en behoeften van de klant. ‘De klant speelt de centrale rol. Wehkamp.nl is een sterk Nederlands merk en heeft een van de grootste turn arounds gemaakt die we kennen in de Nederlandse marketing’, rapporteert Wehkampreporter. ‘Ze hebben een goed track record op het gebied van innovatie. Denk hierbij aan samenwerking zoals het Wehkamp.nl radiokanaal en recent de samenwerking met Piet Hein Eek.’
Transitieproces
De 'turn around' is al enkele jaren geleden in gang gezet. Ton van Eijk, die sinds juni weer in de directie van moedebedrijf RFS Holland Holding zit, zei vorig jaar na zijn bekroning tot Marketeer of the Year tegen Twinkle: ‘We zijn in januari 2008 begonnen met een transitieproces, dat liep tot medio augustus van dat jaar. Vervolgens hebben we, ondanks de crisis, gezien dat we echt resultaat hebben geboekt. Ook is het gelukt een andere positie in de hoofden van de mensen te krijgen, niet niks in die korte tijd. Overigens is een herpositionering natuurlijk nooit voltooid.’
Hunkemöller
Strategische allianties vormen een van de pijlers van de groei van Wehkamp.nl. Het webwarenhuis, dat er met Create2Fit en Fonq.nl een paar zusterbedrijven bij kreeg, biedt virtuele schapruimte aan tal van andere retailers. Vorige week maakte Wehkamp.nl nog een samenwerking bekend met Hunkemöller, dat een shop-in-shop kreeg in het webwarenhuis. Ook introduceerde Wehkamp.nl vorige week een eigen cadeaukaart.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wehkamp.nl gekroond tot beste marketingbedrijf van 2011
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.