Twinkle | Digital Commerce

Van der Kraan vertrekt bij Wehkamp.nl, Van Eijk terug in directie

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:07

Rudolph van der Kraan, in maart vorig jaar begonnen als marketingdirecteur van Wehkamp.nl, vertrekt bij het thuiswinkelbedrijf. Ton van Eijk treedt terug in de directie van RFS Holland Holding, het moederbedrijf van Wehkamp.nl, Create2Fit, Lacent en de recente prooi Fonq.nl.

Dat meldt Molblog. Het weblog, dat Van Eijk als bron opvoert, schrijft vanochtend: ‘Van Eijk zal zich als ad-interim directeur strategie bezighouden met de strategische (merk)ontwikkeling van de verschillende werkmaatschappijen en het initiëren van synergie tussen en over de portfolio's van de verschillende merken van RFS Holland Holding.’

Focus op Wehkamp.nl
In het bericht, dat Wehkamp.nl vanochtend niet formeel kon bevestigen, staat dat Van Eijk de eerste periode echter zal focussen op Wehkamp.nl. Dat komt door het vertrek van Rudolph van der Kraan. Hij gaf per 1 maart vorig jaar invulling aan de functie van marketingdirecteur. Frappant: Van Eijk vervulde die functie lange tijd op ad-interim basis, na het vertrek van Roelof Jousma eind 2008.

'Compromisloos'
Van Eijk werd vorig jaar verkozen tot Marketeer of the Year, omdat hij het merk Wehkamp.nl opnieuw zou hebben uitgevonden. ‘Je moet soms compromisloze beslissingen durven te nemen’, reageerde Van Eijk na de titelwinst aan Twinkle (interview).