Voor het tweede achtereenvolende jaar vindt de verkiezing voor Beste Kerstshop plaats. Organisator Byte wil webshops in het zonnetje zetten die iets speciaals doen in de aanloop naar kerst. Denk aan een aangepast design, bijzonder assortiment of een ludieke actie.
Terwijl het offline eerder regel dan uitzondering is dat winkels flink uitpakken met kerstversiering, speciale kerstproducten en exclusieve kerstacties, lijkt dit bij online winkels nog niet heel gebruikelijk. Zonde, volgens Byte. Want een groot deel van de kerstaankopen wordt online gedaan.
Winnaar 2010
Om webshops die wel op een originele manier op de feestdagen inspelen positieve aandacht te geven, heeft Byte vorig jaar de verkiezing Beste Kerstshop in het leven geroepen. Het publiek verkoos toen de webwinkel Kerstkaartjesdrukkerij.nl als winnaar. De vakjury liet zijn keuze vallen op Bol.com (als beste ‘gekerstimizede’ webshop) en Kerstboombezorgen.com (als beste seizoensgebonden webshop).
Beste Kerstshop 2011
Tot donderdag 8 december kunnen webwinkeliers zich kosteloos inschrijven voor de editie van dit jaar, via Beste-kerstshop.nl. Uit alle inzendingen maakt een vakjury een selectie van tien genomineerden, waarna het publiek zijn stem kan uitbrengen op zijn favoriete webwinkel. De shop met de meeste stemmen ontvangt de titel Beste Kerstshop 2011 en het bijbehorende logo voor op de site. Deze winnaar wordt op 16 december bekendgemaakt.
Opnieuw verkiezing voor Beste Kerstshop
2011-11-25T11:46:00
2017-05-27
180101
Ik hoop dat er in deze verkiezing niet alleen gekeken wordt naar een ludieke actie of een mooi design, maar dat er ook echt aandacht is voor wat de klant rond deze tijd van het jaar nodig heeft.
Bijv. een snelle navigatie naar de speciale kerstartikelen, gratis een cadeaupapiertje om je pakje, eenvoudig kijken of er bijpassende artikelen zijn om jouw cadeau nog leuker/nuttiger/etc. te maken.
Wat mij betreft staat gebruiksvriendelijkheid altijd voorop! Een webshop is er tenslotte voor zijn klanten.