Je denkt er met de zomerse temperaturen niet snel aan, maar toch is het over 139 dagen al kerst. Consumenten zijn dit jaar van plan om het kopen van de kerstcadeaus uit te stellen tot december, zo blijkt uit onderzoek van Zendesk.
De afgelopen jaren kwam branchevereniging Thuiswinkel.org steeds met een campagne om consumenten bewust te maken op tijd te bestellen voor de feestdagen, om zo teleurstellingen te voorkomen. Ruim een derde van de Nederlandse consumenten wacht desondanks tot december met hun inkopen. Beduidend later dan collega-consumenten in Duitsland, Engeland en Frankrijk. Daar begint het in de herfst al te kriebelen.
Bij het kopen van cadeaus voor de feestdagen hecht men het meeste waarde aan snelle bezorgopties. Dat verklaart mogelijk waarom consumenten hier langer wachten met bestellen. Naast de bezorgopties vinden klanten een gepersonaliseerde winkelervaring belangrijk, ook is meer dan de helft van de ondervraagden vanwege de hoge inflatie gevoeliger voor de prijs geworden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ondanks campagnes wachten consumenten tóch met online kerstaankopen tot december
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.