Twinkle | Digital Commerce

Kerstkaartjesdrukkerij.nl verkozen tot Beste Kerstshop 2010

2017-05-27
136108
  • 1:32

Kerstkaartjesdrukkerij.nl is door het Nederlands internetpubliek gekozen tot Beste Kerstshop 2010. Ook Bol.com en De Nieuwe Zaak vielen in de prijzen. Zij kregen lof toegezwaaid van een vakjury, waarin Twinkle-hoofdredacteur Marieke Verdonk een stem had.

Een week geleden werd het aantal webwinkels dat in de race was voor de titel Beste Kerstshop 2010 teruggebracht tot 10. Kerstkaartjesdrukkerij.nl kreeg de meeste van de publieksstemmen (18,3 procent) en gaat met de titel aan de haal. In de shop, gelanceerd door de mensen achter Geboortekaartjesdrukkerij.nl, kunnen webshoppers persoonlijke kerstkaarten ontwerpen.

'Gekerstimized'
De vijfkoppige vakjury, die de longlist van vorige week had samengesteld uit de inzendingen, koos zelf ook twee favorieten. Van de acht ‘gewone’ webwinkels op de lijst heeft Bol.com zijn shop volgens het keurkorps het best ‘gekerstimized’. Kerstboombezorgen.com, een site van e-commerce bureau De Nieuwe Zaak, was volgens de jury de beste seizoensgebonden webwinkel. De jury keek onder meer naar de lay-out van de webwinkels en naar acties die speciaal op de komende feestdagen zijn afgestemd. Ook werden criteria als gebruiksvriendelijkheid, originaliteit en de koppeling met social media meegewogen in het juryoordeel.

Bol.com en Kerstboombezorgen.com
Bol.com viel in het bijzonder in de smaak vanwege zijn tips voor kerstcadeaus, een lootjestrekker, een adventskalender met kortingscodes en een actie waarmee shoppers de inhoud van hun verlanglijstje kunnen winnen. De Nieuwe Zaak, dat ook Kerstpakkettenshop.com in de lucht houdt,  kreeg lof voor Kerstboombezorgen.com om de helderheid van de bestelstappen, een servicenummer in de header en de optie voor een bestelmoment naar keuze.

Jury
Behalve Twinkle-hoofdredacteur Marieke Verdonk bestond de jury voor de Beste Kerstshop 2010 uit Bram Alkema (Neemdeel), Edwin Toonen (Webdesigner Magazine), Guido Jansen (Magento Community) en Jeffrey Bleijendaal (Dutchcowboys).

Initiatiefnemer Byte Internet spreekt van een ‘ludieke actie’, die de e-commerce branche goed kan gebruiken om de feestdagen meer onder de aandacht te brengen.