Vliegtickets.nl, een van de grootste e-commerce bedrijven van ons land, heeft een iPhone-app gelanceerd waarop prijzen van vliegtickets kunnen worden vergeleken. Het bedrijf claimt de eerste Nederlandse aanbieder te zijn van een mobiele ticketvergelijker.
Volgens managing director Diederik Rus zag Vliegtickets.nl het mobiele sitebezoek in een jaar tijd met 55 procent groeien: ‘Verreweg de meeste mobiele bezoekers komen binnen via de iPhone. Vandaar de lancering van deze nieuwe app’.
'Onafhankelijk en compleet'
Rus benadrukt dat Vliegtickets.nl ook lowcost maatschappijen meeneemt in de mobiele vergelijkingen: ‘Doordat wij alle maatschappijen meenemen in de vergelijking geeft onze app als enige een echt onafhankelijke én complete vergelijking voor het reserveren van vliegtickets’, aldus de managing director in een persbericht.
Boeken
De applicatie van Vliegtickets.nl is gratis te downloaden in de App Store. Na het ingeven van de gewenste route en reisperiode krijgt de gebruiker mogelijke vluchten voorgeschoteld, waaruit hij kan selecteren. Boeken binnen de app kan niet: de klant wordt voor het sluiten van een transactie verwezen naar een telefoonnummer dat met één druk op het scherm kan worden gebeld:
Twinkle100
Met een jaaromzet van 95 miljoen euro in 2009 bezet Vliegtickets.nl de 16 plaats in de laatste Twinkle100. De ticketaanbieder was genomineerd voor een publieksprijs in de categorie vliegtickets bij de Thuiswinkel Awards, maar zag die onderscheiding twee weken geleden naar Transavia.com gaan.
'Het bedrijf claimt de eerste Nederlandse aanbieder te zijn van een mobiele ticketvergelijker.'
Men kon het al doen met de SkyScanner app?
En zonde dat men niet gelijk kan boeken!
Heb slechts wat moeite met al die dikdoenerij in de luchtvaart. Wordt het niet eens tijd om borstklopperij om te zetten in maatschappelijke daden? Al die zogenaamde prijsje en geweldige awards verdienen die niet eens wat extra's doen voor de klant? "Ik was de eerste", is en blijft een heel hoog iritatiegehalte houden. Wat maakt het vershil en waar maak je de reiziger wat gelukkiger mee? Gratis bestaat niet! Cheap en de beste prijs bestaat ook niet!! Over elkaar heen rollen met zogenaamde mooie en scherpe prijzen bestaat wel! Waar is de eerlijk- en oprechtheid gebleven? Ben ik een azijnplasser? Nee hoor, slechts een positief kritische klant die kijkt naar een meer dan verdwaald waarheidsgehalte. Aanbieders, doe eens stoer en laat zien wat je echt bedoeld. Glimlach en kom uit de reizigerskast en laat je sociale face stralen! Kom maar op als je durft. Vliegen staat voor vrijheid, niet voor bekrompenheid als u de nuance begrijpt ;-)