‘Een webwinkel, een group buying site en een social media platform inéén’. Zo omschrijft Tibo Thijs Diepenhorst CheckMyStuff. De community bepaalt mede welke producten worden getoond op de site. Ze kan daarnaast indirect invloed uitoefenen op de prijs van populaire artikelen.
Na anderhalf jaar van ontwikkeling is Checkmystuff.nl vanochtend live gegaan, aldus Diepenhorst (25). Het aanbod van de site bestaat allereerst uit producten die door de startup zelf zijn geplaatst, waaronder consumentenelektronica, mode, sieraden en gadgets. Daarnaast kunnen gebruikers zelf producten uploaden via een ‘add-stuff button’.
Bookmark
Shoppers kunnen de button van CheckMyStuff als bookmark in hun browser plaatsen, waarna ze producten van heel veel webwinkels (in de toekomst ook Flash-shops) aan het netwerk toe kunnen voegen. Bij ieder product dat op Checkmystuff.nl verschijnt kunnen bezoekers, mits ze zijn ingelogd via Facebook Connect, laten weten of ze het willen (I want it), hebben (I have it) of hadden (I had it):
Aanbevelingen
Bezoekers van CheckMyStuff krijgen aanbevelingen voorgeschoteld, die zijn gebaseerd op zowel hun eigen gedrag als dat van anderen op de site. Diepenhorst: ‘Per categorie en zelfs per subcategorie komen recommendations voorbij, onder meer in caroussels. Er is een caroussel Stuff selected for you en één met Stuff your friends wanted.’ Diepenhorst denkt door deze aanbevelingen relevantie te kunnen bieden aan webshoppers.
Affiliatevergoedingen
CheckMyStuff verdient allereerst aan affiliatevergoedingen die het ontvangt bij verkoop van producten die de start-up zelf op de site heeft geplaatst. De transactie vindt dan plaats op de site van een partner. Aan de verkoop van producten die door leden van de shopping community zijn geupload vanaf andere webwinkels verdient CheckMyStuff vooralsnog niet, hoewel Diepenhorst via affiliatenetwerken koppelingen wil gaan leggen.
Active deals
Verder ziet CheckMyStuff brood in het aanbieden van ‘active deals’ op de site, die in samenwerking met partners tot stand komen. Vandaag doet het bedrijf een Blackberry Pearl in de aanbieding, het enige product dat op Checkmystuff.nl zelf kan worden gekocht.
De boer op
In de nabije toekomst wil Diepenhorst op basis van ‘wants’ de boer op gaan om goede inkoopprijzen te kunnen bedingen voor populaire producten: ‘Feitelijk draaien we de keten om: ik kom met een koperspubliek bij een leverancier, in plaats van andersom.’
In onderstaande video geeft CheckMyStuff zelf uitleg over het nieuwe social shopping concept.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
CheckMyStuff: sociaal koopplatform van eigen bodem
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.