Twinkle | Digital Commerce

Pakkende onderwerpregels een must

2017-05-26
  • 0:56

838 miljard. Dat is het aantal e-mails dat in 2013 voor marketingdoeleinden wordt verstuurd. Tot dat duizelingwekkende aantal kwam onderzoeksbureau Forrester eerder dit jaar in een voorspelling. Pakkende onderwerpregels zijn dan een absolute must. Hoe schrijf je die?

E-mailmarketing staat bekend om de lage kosten, terwijl het in potentie veel kan opleveren. Volgens Julie Katz van Forrester zullen consumenten tegen het eind van volgend jaar zo goed als immuun zijn geworden voor de marketingboodschappen die via de mail op hen worden afgevuurd.

Immuniteit doorbreken
Op Imediaconnection.com schrijft Leah Messinger over tips om die immuniteit door middel van een onderwerpregel te doorbreken. De eerste twee zijn volgens haar algemeen bekend: houd het kort en ben niet bang om je merknaam te gebruiken. Veel meer tips en tal van voorbeelden van geslaagde onderwerpregels kunt u hier vinden.

Personalisatie
Naast de onderwerpregel is ook personalisatie van wezenlijk belang voor het succes van commerciële e-mails. 'Schrijf niet voor de prullenmand', schreef Twinkle onlangs in dit verband. Dat artikel, van de hand van Ben Ardito, kunt u hier lezen.