Twinkle | Digital Commerce

Tesco profileert zich als discounter online

2017-05-26
171128
  • [nieuws]
  • 0:51

Tesco heeft zijn webwinkel voorzien van een shop-in-shop die geheel is gewijd aan discountartikelen. De Britse supermarktketen zoekt direct de concurrentie met bedrijven als Aldi, Lidl en Netto.

Britse consumenten zien in de bovenste navigatiebalk op Tesco.com voortaan de optie 'Discounter' staan. Daarmee komen ze terecht in een 'online ministore' met laaggeprijsde artikelen uit alle belangrijke productcategorieën. Ze zijn allen voorzien van het Discounter label, dat Tesco vorige maand in de markt zette.

One-stop-shop

De ministore biedt een one-stop-shop voor mensen die goedkooop boodschappen willen doen. 'Klanten hoeven nergens anders meer heen', aldus Tesco-voorman Terry Leahy. Online komt volgens Leahy goed tot uiting waarop Tesco de claim 'Britain's Biggest Discounter' baseert: 'Tesco is de grootste, maar heeft nu eenmaal nog veel meer te bieden dan discountartikelen alleen.'

Omzet

Webwinkel Tesco.com boekte in de eerste helft van het jaar een omzetstijging van 20 procent. Zowel Tesco.com als Tesco Direct, dat alleen non-food aanbiedt, staan in de top-10 van grote e-tailers in Groot-Brittannië.

Bron: Internetretailing.net