Voor de ondersteuning van zijn online activiteiten op de lange termijn stelt de Britse supermarktketen Tesco de komende tijd 16.000 nieuwe medewerkers aan. Om bestellingen van klanten te verzamelen zijn 10.000 pickers nodig, 3.000 chauffeurs voor de bezorging van de boodschappen en de overige functies worden ingevuld in winkels en distributiecentra.
Bij monde van Tesco-ceo Jason Tarry wist de supermarktketen zijn online capaciteit ruimschoots te verdubbelen sinds het begin van de pandemie. ‘Onze collega’s hebben ons geholpen om elke week veilig bijna 1,5 miljoen klanten te bedienen. Deze nieuwe functies zullen ons helpen om op de lange termijn te blijven voldoen aan de online vraag en zullen permanente werkgelegenheid creëren voor 16.000 mensen in het Verenigd Koninkrijk.’
Tesco verwacht dat de online omzet dit jaar uitkomt op circa 5,5 miljard pond, tegenover 3,3 miljard pond in 2019.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Tesco creëert 16.000 banen wegens ‘exceptionele online groei’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.