Twinkle | Digital Commerce

Verkoop virtuele kleding in de lift

2017-05-26
  • 0:58

Een toenemend aantal modeverkopers biedt online virtuele kledingstukken aan. Jongeren kunnen er hun avatars mee aankleden.

De kleding wordt tegen een - per platform verschillende - virtuele munteenheid verhandeld, die echter wel een tegenwaarde in echte Amerikaanse dollars kent. De meeste kledingstukken gaan voor een bedrag tussen de één en vijf dollar over de toonbank. Een deel van de opbrengst gaat in de meeste gevallen naar de host van het virtuele platform.

Begin deze maand lanceerde de Amerikaanse moderetailer Kohl's een kledinglijn in de plaza van Stardoll.com. De fabrikanten K-Swiss en Eberjey begonnen op hetzelfde moment met de verkoop van virtuele kleding via There.com. Sears Holding was hen net voor met de opening van een online boetiek op jongerenplatform Zwinky.com.

Kohl's verkocht in de eerste zestien dagen van de virtuele kledingverkoop al 1,8 miljoen virtuele kledingstukken en Sears verhandelde in dezelfde periode al 850.000 items. Hoewel dat op zichzelf al een aardige omzet oplevert, is het de bedrijven daar niet om te doen. Ze hopen vooral dat ze geliefd raken bij jongeren en dat zo de verkoop in de echte wereld wordt gestimuleerd. De virtuele showrooms worden door steeds meer marketeers effectiever geacht dan traditionele advertenties.

Bron: Wsj.com