Twinkle | Digital Commerce

'E-mailmarketing wordt opgevoerd in 2008'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:43

E-mailmarketing zal volgend jaar een belangrijker instrument worden om de doelgroep te bereiken. Bijna driekwart van de ondervraagde marketeers is hiervan overtuigd. Meer dan driekwart (83 procent) denkt volgend jaar meer te kunnen terugverdienen van zijn e-mailcampagnes.

Dat beweert althans e-mailmarketingbedrijf Datran Media dat voor dit onderzoek 1500 marketingprofessionals heeft ondervraagd.

Ruim 70 procent van de ondervraagden antwoordde dat ze de acquisitie per e-mail in 2008 willen opvoeren. In veel gevallen worden de budgetten voor e-mailcampagnes verhoogd, aldus de onderzoekers.

Verder is gebleken dat optimalisatietechnieken voor e-mail, zoals landingpagina's, het testen van onderwerpregels en aansprekende boodschappen, door ongeveer iedereen als heel belangrijk wordt ervaren, zo schrijft DMNews. Overigens zei meer dan de helft van de respondenten dat ze e-mailmarketing uitbesteden.