72 procent van de ondervraagde Nederlandse organisaties beschouwt e-mail nu als een belangrijker marketingkanaal dan vóór de coronacrisis. Dat blijkt uit een actuele enquête van de DDMA Commissie E-mail. ‘De cijfers laten zien dat e-mail in deze tijd één van de meest effectieve kanalen is voor interactie met consumenten’, aldus DDMA-directeur Diana Janssen.
De uitkomsten leren dat veel organisaties een toename zagen in hun open- (47 procent) en klikratio’s (46 procent). Bij iets meer dan een derde (35%) steeg het aantal conversies als resultaat van e-mailmarketing. Organisaties die zich richten op consumenten (17 procent) of op zowel b2c als b2b (17 procent) blijken het meest succesvol.
Inhoudelijk passen de meeste organisaties hun e-mailcommunicatie aan de situatie aan. Zo lag aan het begin van de coronacrisis de nadruk vooral op informatieve, servicegerichte e-mails, waarin marketeers goed letten op de toon van hun berichtgeving. Een maand later kwamen commerciële berichten voor conversiegerichte e-mailmarketing weer op gang.
In totaal namen 54 organisaties uit 17 verschillende branches deel aan deze enquête.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Vlak e-mail niet uit
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.