Twinkle | Digital Commerce

'Een vijfde van de tevreden klanten keert terug'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:52

Ruim een vijfde van de consumenten die met de kerstaankopen een goede ervaring heeft opgedaan met een webwinkel, zal daar volgend jaar waarschijnlijk weer terugkeren. Ze zijn ook eerder bereid om de site aan te bevelen bij een vriend of kennis.

Websites waar consumenten naar tevredenheid hebben kunnen winkelen, zullen door 22 procent van die klanten volgend jaar weer worden bezocht. De kans dat een tevreden klant terugkeert is zelfs 31 procent als hij de volgende keer naar een soortgelijk product op zoek gaat. Dat is gebleken uit een Brits onderzoek van Foresee Results naar de tevredenheid over de dertig grootste retailwebsites in Engeland.

Op het gebied van klanttevredenheid, merk, prijs en site-ervaring kreeg de site Play.com van de tienduizend ondervraagden de hoogste waardering. Amazon UK en eBay UK volgen respectievelijk op de tweede en derde plaats. Op de dertigste plaats is online bouwmarkt B&Q geëindigd.