Twinkle | Digital Commerce

Maakt chat webwinkel persoonlijk?

2017-05-26
217152
  • [nieuws]
  • 0:50

Een chatoptie en een 'call me now' -button op de website moeten de drempel voor bezoekers om contact met een bedrijf op te nemen verlagen. Bedrijven slaan chatgesprekken op en versturen deze aan hun bezoekers.

Het doel van Talk2Client is de omzet verhogen door klantenbinding. 'Ruim 75 procent van klanten van webwinkels vult weliswaar het mandje, maar haakt toch af zonder echt te bestellen. Call Me Now en Chat verhogen de kans dat klanten hun bestelling afronden omdat ze, net als in een winkel, persoonlijk vragen kunnen stellen en direct hulp krijgen,' zegt Directeur Talk2Client Daan Vielen.

Service in webwinkel
'Niet alleen webwinkels tonen interesse, maar ook bedrijven die hun site als leadgenerator gebruiken, zoals financiële dienstverleners en werving- en selectiebureaus. Een online-reisbureau wil de chat inzetten om de persoonlijke service van een offline-winkel aan te bieden, maar nu via de website,' vertelt Amu Arwin Behruz, marketing en sales manager van Talk2Client.