Onlangs lanceerde Yahoo! Nederland een nieuw rangschikkingsmodel voor zoekmachineadvertenties. In het nieuwe model speelt naast het hoogste bod, ook de kwaliteit van advertenties een rol bij het bepalen van de advertentiepositie.
Het nieuwe rangschikkingsmodel verandert de insteek van online adverteren. De combinatie van de kwaliteit van de advertentie en het bedrag dat de adverteerder biedt, bepaalt de positie van de advertentie. Hoe beter een advertentie aansluit op de zoekopdracht, des te hoger de kwaliteitsscore is. Dit levert vervolgens een hogere positie op in de zoekresultaten.
Relevantie wordt beloond
Pepijn Breijder, directeur Yahoo! Nederland: 'De lancering van dit nieuwe rangschikkingsmodel stimuleert adverteerders zich te concentreren op de relevantie en kwaliteit van de advertenties, in plaats van zich te mengen in biedingsoorlogen. Adverteerders met een kwalitatief betere advertentie ten opzichte van andere advertenties kunnen nu tegen een lagere prijs een hogere positie in de zoekresultaten krijgen. De relevantie leidt voor adverteerders tot meer en kwalitatief betere bezoekers die op hun beurt weer leiden tot betere conversie en een hoger rendement. Tijdens de lancering in de VS bleek dat de doorklikratio steeg en het volume aan Sponsored Search kliks toenam,' aldus Breijder.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Yahoo! lanceert rangschikkingsmodel advertenties
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.