Geheel in lijn met web 2.0 en user generated content gaat KLM reizigers vragen hun ervaringen te delen met andere reizigers. 'Zet uw leukste vakantiefoto en reistip voor een KLM-bestemming op KLM-GlobeAssistant op Google Earth', bericht de vliegmaatschappij op de site. Iedereen die dit doet maakt kans op twee tickets naar een KLM-bestemming naar keuze. De actie loopt tot 15 september, maar ook na die datum kunnen reizigers recencies blijven schrijven.
Volgens Emerce downloadden naar schatting 80.000 gebruikers sinds januari 2007 de Google Earth-extensie van KLM. Vanuit dit programma kunnen reizigers bestemmingen zoeken, en van daaruit een reis boeken. En sinds gisteren kunnen nu ook de reiservaringen gedeeld worden. De Google Earth-uitbreiding van KLM zou een nieuwe toepassing zijn van het Nederlandse bedrijf GlobeAssisent: die maakte een toevoeging aan het publiceren met Google Earth als bediening voor bedrijven nu ook geschikt voor het sturen van inzendingen door gebruikers.
Ondertussen schrijft Planet dat KLM er nog niet gerust op is dat de inzendingen allemaal positief genoeg zijn. Daarom past een redactie een selectie toe. Daardoor komen enkel reacties en foto's online te staan die KLM welgevallig zijn en passen binnen de promotie van het reizen per vliegtuig.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
KLM vraagt reizigers naar ervaringen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.