Twinkle | Digital Commerce

Reizigers boeken activiteiten via KLM-platforms

2017-09-21
1100618
  • [nieuws]
  • 0:51

KLM heeft een samenwerking gesloten met GetYourGuide voor het aanbieden van activiteiten op de plaats van bestemming. Deze kunnen last-minute worden geboekt via Messenger, de KLM-app of de website van de luchtvaartmaatschappij, zelfs aan boord van het vliegtuig.

KLM-klanten hebben door de samenwerking toegang tot ruim 30.000 tours en activiteiten op 2.500 bestemmingen. Die kunnen vanaf het moment van boeken tot 24 uur van tevoren, schrijft Tnooz.

Gehele reis via KLM

‘Door de producten van GetYourGuide toe te voegen aan onze website en app, breiden we ons aanbod verder uit’, vertelt Pieter Groeneveld, senior vice president digital van KLM. ‘Naast het reserveren van een hotelkamer of auto op bestemming kun je nu via KLM je gehele reis van tevoren vastleggen.’

KLM pioniert met WhatsApp zakelijk

KLM blijft innoveren op het gebied van klantcontact. Onlangs werd het bedrijf pilot partner in de zakelijke accounts van WhatsApp. Reizigers stellen bijvoorbeeld vragen en doen verzoeken om hun boekingsbevestiging, incheckmelding, instapkaart en vluchtwijzigingen te ontvangen.