Twinkle | Digital Commerce

H&M komt met webshop en catalogus

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:05

Vanaf vandaag is de Nederlandse webshop van H&M geopend. Op www.hm.com  biedt het modeconcern een deel van zijn collectie. De hele 'achterkant' van de shop zit in Zweden.

Infrastructuur, logistiek, distributie zijn daar al uitstekend geregeld voor de Scandinavische webwinkels van H&M. Nederland is het eerste land buiten Scandinavië dat online mag winkelen bij H&M. 'Het past bij H&M om de producten op verschillende manieren aan te bieden', vindt countrymanager Erik Knijnenburg. 'Daarbij is H&M ervan overtuigd dat internet toegevoegde waarde biedt voor de organisatie.' Het distributiecentrum staat nu nog in Zweden, maar komt uiteindelijk in Polen. 'Dat is een strategische keuze', legt Knijnenburg uit, 'omdat het dc vanaf die plek de rest van Europa kan bedienen.'

Inspiratiecatalogus

Binnenkort komt H&M ook met een catalogus. Knijnenburg refereert aan de catalogus van Ikea. 'Ook al heb je niet direct iets nodig, je bewaart 'm toch. Een mooie glossy als inspiratiebron.' De hoofdcatalogus verschijnt twee keer per jaar en daaromheen worden dunnere productfolders verspreid. Gepersonaliseerd naar koopgedrag, uiteraard. Zweden kent sinds 1980 de H&M-catalogus. Dus ook in dit postordersegment is de ervaring ruimschoots voor handen.

Lees in de komende Twinkle het hele verhaal over de nieuwe stappen van H&M. Twinkle 7 verschijnt op 7 september a.s.