Twinkle | Digital Commerce

eBay automatiseert verkoop tv-advertentieruimte

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:55

Vijftig miljoen dollar geven vijf grote Amerikaanse adverteerders uit aan een proef waarbij veilingtechnologie van eBay wordt gebruikt om de reclameruimte op digitale televisie per opbod te verkopen. Ook de tv-advertentiemarkt lijkt, na tekst- en rubrieksadvertenties, naar het internet te verschuiven.

Begin 2007 gaat bij wijze van proef het eerste digitale systeem van start waarbij adverteerders tegen elkaar op kunnen bieden om advertentieruimte bij een nog te selecteren kabelzender in te kopen. eBay levert de onderliggende technologie. Niet enkel IT-bedrijven als Microsoft en HP toonden belangstelling, maar ook offline merken als Toyota, warenhuis Wal-Mart en doe-het-zelver Home Depot. De bedrijven zeggen toe gezamenlijk 50 miljoen dollar in het systeem te zullen investeren.

Andere belangstellende adverteerders kunnen zich nog aanmelden voor de proef op de nieuwe geopende eBay-site Admarketpilot.com. Technische eisen en specificaties zijn nog niet bekend, financiële details evenmin. Discovery Channel is een van de zenders die belangstelling toont om de geveilde advertenties te plaatsen.

Bron: Emerce