Twinkle | Digital Commerce

El Asira opent QR-code-shops voor Valentijn

2017-05-27
180101
  • 1:17

El Asira, een Arabisch merk met sensuele producten, opent 101 ‘tijdelijke webshops’ via QR-codes op Nederlandse abri’s. De abri’s staan vanaf morgen in het teken van de campagne Verleid je Valentijn.

Op iedere campagneabri is een product afgebeeld van El Asira's ‘gift to get’-campagne voor Valentijnsdag. De consument scant de QR-code van het product en wordt gelinkt naar de mobiele actiepagina van El Asira. Daar krijgt hij informatie over het product en de actie. Wanneer de klant het artikel via de mobiele site voor zijn geliefde koopt, ontvangt hij zelf ook een exemplaar.

Islamitische achtergrond
‘We spelen met de QR-codes in op het in actie komen van de consument, van abri tot aankoop’, vertelt Abdelaziz Aouragh, de Nederlandse oprichter en CEO van El Asira aan Twinkle. ‘Daarbij maken we gebruik van Islamic branding, waarbij we uitgaan van de Islamitische achtergrond van moslims en tegelijkertijd ook niet-moslims aantrekken met een Arabische beleving (1.001 nacht, red.). Naast de QR-codecampagne starten we een poëziewedstrijd op Facebook, iets wat erg populair is in de Islamitische wereld.’

Uitbreiding
De campagne van El Asira is tot stand gekomen in samenwerking met CBS Outdoor, shop2mobi, DFK Creations en Marthijn Klopper | Hybrid Creative. Het bedrijf wil in een latere campagne graag eens 1.001 QR-shops tegelijk openen, aldus Aouragh.

Crew-shop
De producten van El Asira zijn onlangs toegevoegd aan het assortiment van de crew-shop op Schiphol. Aouragh is momenteel in gesprek met diverse nationale en internationale partijen over de verkoop van de slaapkamerproducten.