In aanloop naar de feestdagenperiode kiest een aanzienlijke groep webwinkeliers (32 procent) ervoor om bewust de actuele levertijden weg te laten wanneer een bestelling wordt geplaatst.
Dat blijkt uit onderzoek van Wuunder. Volgens dat bedrijf zetten webwinkels zich tijdens de piekperiode niet massaal in om eerlijke verwachtingen rondom de bezorgtijden te scheppen. Zo heeft 60 procent van de webshops nagedacht over een communicatiestrategie om klanten op de hoogte te houden van actuele bezorgtijden.
Dat komt ook doordat webwinkels bezorgd zijn of ze de feestdagen wel doorkomen zonder extreem vertraagde bezorgingen. 30 procent van de ondervraagden is daar bezorgd over. Dit jaar wordt een extra piekdrukte verwacht, vooral omdat de bezorgingen van Black Friday in dezelfde week geleverd worden als de last-minute bestellingen voor sinterklaasavond. Opvallend is dat een derde zich eind oktober (!) nog niet bewust was van de samenloop van deze twee piekmomenten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Een derde webwinkels laat bewust actuele bezorgtijden weg voor feestdagen’