Twinkle | Digital Commerce

Stefan van den Berg (Girav): ‘We zien veel kansen in Europa’

2025-01-22
1000562
  • [interview]
  • 1:39

Stefan van den Berg is weer terug bij kledingmerk Girav. De voormalig marketingdirecteur was de voorgaande jaren in diezelfde rol actief bij Figo Pet, een aanbieder van zorgverzekeringen voor huisdieren, maar keert nu dus terug bij het kledingmerk voor lange mannen, als ceo.

Oprichters Erik de Weerd en Jopie Geerts doen een stap terug bij het merk en zien in Van den Berg een geschikt persoon om het bedrijf te leiden. ‘Het plezierige contact met de founders Erik en Jopie is altijd gebleven’, zo reageert Van den Berg op vragen van Twinkle. ‘Het zijn gepassioneerde ondernemers waar ik veel respect voor heb. Daarnaast is Girav een enorm sterk D2C merk met nog talloze mogelijkheden voor verdere groei.’

Hoe kijk je terug op je periode bij Figo Pet?

‘Met veel plezier kijk ik terug op Figo Pet. Huisdieren zijn mijn passie. In de afgelopen 4 jaar heb ik samen met het team de huisdieren zorgverzekering van Figo Pet succesvol mogen lanceren in 4 landen. Ook de samenwerking binnen een internationale groep (Pinnacle Pet Group) was zeer leerzaam.’

Hoe staat het ervoor bij Girav?

‘Sinds de start heeft Girav alleen maar groei gekend en uiteraard willen we die voortzetten en versnellen. Dit met name door de focus te houden op de USP lengtematen in combinatie met de hoge kwaliteit en ultiem draagcomfort. Ook internationaal gaan we verder kijken. Duitsland is al een succes en we zien veel kansen in andere Europese landen waar vandaan we al bestellingen krijgen.’

Wat kunnen we het komende jaar van Girav verwachten?

‘Het komende jaar zal de nadruk vooral liggen op het versterken van de merkpositionering met een nieuwe campagne. Ook zullen we de customer journey voor zowel nieuwe als huidige klanten verder personaliseren. Tot slot zullen we ons verder oriënteren op nieuwe markten. Doel blijft dat mannen zich op elk moment comfortabel voelen door de uitstraling en pasvorm van Girav.’