Twinkle | Digital Commerce

Picnic investeert in Duitse maaltijdpakketten

2024-05-22
1024575
  • [nieuws]
  • 1:06

Online super Picnic is bezig om in Duitsland een aanbod aan maaltijdpakketten op te zetten. Het bedrijf testte hier de afgelopen tijd al mee, en zou dit in de toekomst verder willen opschalen.

Dat schrijft de Duitse krant Frankfurter Algemeine Zeitung. De online super wil meer inzetten op gemak en drukke gezinnen voorzien van een lijst recepten die ze eenvoudig kunnen bestellen. Daarmee komt Picnic meer in het vaarwater van HelloFresh, dat zijn aandeel maaltijdpakketten juist ziet dalen.

Het aanbod aan maaltijdpakketten bij Picnic zou in Duitsland uit zo’n 500 recepten bestaan. Anders dan bij andere aanbieders zijn klanten niet gebonden aan een abonnement. De gemiddelde prijs van een maaltijd zou daarnaast bij Picnic lager zijn dan bij bestaande aanbieders van maaltijdboxen.

Kochzauber

Dat Picnic juist in Duitsland met maaltijdboxen begint valt te verklaren. Frederic Knaudt, medeoprichter van Picnic in die markt, richtte jaren geleden start-up Kochzauber op. Deze maaltijdboxendienst werd in 2015 overgenomen door Lidl, maar die supermarkt trok enkele jaren later de stekker uit die dienst. Naar eigen zeggen omdat de Duitse markt voor maaltijdboxen destijds de beloofde groei niet kon waarmaken. Inmiddels zijn we vijf jaar verder en ziet Knaudt genoeg aanknopingspunten om het nogmaals te proberen, maar nu dus bij Picnic.