Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Pisenza

2024-05-21
1000562
  • [interview]
  • 1:33

Er is nog een flinke stap te zetten in de glutenvrije branche, weet Pieter van Eijk uit eigen ervaring. Er is wel een aantal webshops dat glutenvrije voeding verkoopt, maar die producten zijn meestal niet vers of worden uit de diepvries gehaald. En veel keuze is er niet.

‘Ik miste een écht lekkere pizza. Eentje die je met trots ook je beste vrienden voorzet’, vertelt de oprichter van Pisenza, Pieter van Eijk. Dus trok hij de stoute schoenen aan en maakt hij nu verse glutenvrije pizzabodems, minipizzaatjes en kinderpizzabodems. ‘Daarbij zoek ik continu naar nieuwe mogelijkheden, om zo goed mogelijk aan de wens van de consument te kunnen voldoen.’ De glutenvrije keuze in dit product is namelijk heel beperkt, weet hij: ‘Je mag blij zijn als er één of twee verschillende opties zijn, terwijl iemand zonder dieet kan kiezen uit wel dertig of veertig verschillende. Maar ik vind dat iedereen die om welke reden dan ook glutenvrij moet eten, recht heeft op keuzemogelijkheden. Niemand zou zich buitengesloten moeten voelen.’ Met Pisenza wil hij bijdragen aan zorgeloze pizza-avonden met vrienden en familie, zonder gedoe over kruisbesmetting of concessies te hoeven doen aan smaak.

‘Wij leveren als enige glutenvrije merk echte verse pizzabodems’, gaat Van Eijk voort. En daarmee bedoelt hij geen diepvries en ook geen platbrood of crackers of wat er dan ook voor pizzabodem moet doorgaan.

Het logistieke deel neemt de oprichter vooralsnog zelf voor zijn rekening, soms met hulp van vrienden/familie. Webshopbestellingen op Pisenza.nl worden per post bezorgd. Daarnaast levert Van Eijk zijn pizzabodems ook via Glutenvrijemarkt.com in Nederland en België. Verder zijn ze te koop in een aantal fysieke winkels.’

Om bekendheid te genereren, maakt de webshopeigenaar gebruik van Google Ads en de socials. De juiste marketingstrategie ziet hij nog als een uitdaging.