Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh profiteert van populariteit maaltijdboxen

2020-08-11
1000562
  • [nieuws]
  • 0:57

Consumenten kopen sinds de coronacrisis steeds vaker maaltijdboxen online. Aanbieder HelloFresh zag daarom de omzet in het tweede kwartaal met 123 procent stijgen.

Dit komt neer op 972,1 miljoen euro. Oorzaak van die groei is een verdubbeling (PDF) van het aantal bestellingen op het platform. Het aangepaste brutoresultaat komt neer op 153,6 miljoen euro. In hetzelfde kwartaal vorig jaar was dit nog 18,3 miljoen euro.

Dominik Richter, ceo van HelloFresh, verklaart: ‘De groei van de afgelopen maanden is uitzonderlijk, omdat zowel nieuwe als bestaande klanten voor HelloFresh hebben gekozen als oplossing voor thuis koken (…) We zien dat klanten nieuwe gewoontes hebben aangenomen en meer HelloFresh-maaltijden bestellen in hun weekmenu doordat ze meer tijd thuis doorbrengen.’

Door deze groei stelt HelloFresh zijn verwachting voor dit jaar flink naar boven bij. Eerst was de verwachting nog dat de omzet in 2020 tussen de 55 en 70 procent hoger zou uitvallen. Nu gaat het bedrijf uit van een omzetgroei tussen de 75 en 95 procent. ‘Dit komt door een gunstige zomer, een toename in bestellingen door Covid-19 en een hogere loyaliteit van bestaande klanten.’