Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Baboo

2024-06-03
1000562
  • [nieuws]
  • 1:28

Baboo is een bedrijf met een missie: het ziet zichzelf als onderdeel van een internationale beweging die de wereld voor honden wil verbeteren.

Bij de online speciaalzaak voor hondenliefhebbers Baboo staat het welzijn en de gezondheid van honden voorop. ‘We bieden kwaliteitsproducten voor honden op het gebied van onder meer eten, spelen en slapen’, vertelt oprichter Liza Bergman. Zij adopteerde een aantal jaar geleden een Grieks zwerfhondje, dat eenmaal in Nederland na verloop van tijd vage gezondheidsproblemen ontwikkelde. De dierenarts bood geen soelaas en Bergman is vervolgens onderzoek gaan doen naar hondenvoer. Ze ontdekte onder meer dat veel hondenvoer van zeer slechte kwaliteit is, dat fabrikanten niet verplicht zijn om op het etiket te zetten wat er precies inzit, dat pillen om parasieten te bestrijden vol gif zitten et cetera. ‘Winst boven welzijn’, aldus Bergman. ‘Honden kunnen natuurlijk niet praten. Wij willen hen daarom een stem geven, hun advocaat zijn. Er valt nog veel voor ze te verbeteren.’

Het innovatieve van Baboo.nl is dat het een data driven bedrijf is, aldus de oprichter. ‘We hebben enorm veel data-research gedaan. Daar stemmen we dan ook de inkoop, inrichting van de webshop en marketingactiviteiten op af.’ Om bekendheid te genereren focust Bergman in eerste instantie op SEO, SEA en Meta. Voor wat betreft de logistiek werkt het bedrijf samen met Erenpack. Bestellingen worden al naar gelang levertijden, volume en gewicht verzonden met PostNL of DHL.

Als grootste uitdaging ziet de oprichter prijsvechters die tegen bodemprijzen slechte producten verkopen: ‘Die maken de markt kapot én ze schaden honden.’ Voor de toekomst ontwikkelt Bergman eigen, unieke merkproducten. Zo verwacht ze eerdaags een natuurlijk product tegen vlooien en teken op de markt te kunnen brengen: ‘Op basis van etherische oliën. Veilig en effectief. En het ruikt ook nog lekker, al zeg ik het zelf.’