Douglas heeft een digitale tool geïntroduceerd om huidtypes en -texturen te analyseren. Klanten kunnen hiermee productaanbevelingen krijgen die zijn aangepast aan hun huidtype en voorkeuren.
De nieuwe AI-tool, die samen met Perfect Corp ontwikkeld werd, geeft klanten de mogelijkheid om hun gezicht te scannen en zo hun huidtype en andere huidkenmerken te bepalen. Aanvullende productvoorkeuren met betrekking tot allergieën en ingrediënten kunnen handmatig worden toegevoegd. Vervolgens krijgt de klant productsuggesties die zijn afgestemd op zijn of haar huidtype en voorkeuren.
De Duitse beautyretailer wil met de nieuwe tool retouren terugdringen en klanten betere aankopen laten doen. Ingo Mommertz, chief technology officer e-commerce, vertelt in een persbericht: ‘Deze tool zal ons helpen om een nog hogere conversieratio in onze app te behalen en de gebruikerservaring verder te verbeteren.’ Vooralsnog lijkt de tool alleen nog in Duitsland beschikbaar.
Eerder lanceerde de beautyretailer al een zogenaamde ‘Beauty Mirror’, waar klanten door middel van augmented reality virtueel producten kunnen proberen. Deze tool is wel in de Nederlandse app beschikbaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Douglas lanceert AI-tool voor huidanalyse
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.