Twinkle | Digital Commerce

Hugo Boss breidt webshop uit naar twaalf nieuwe markten

2021-04-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:07

Modemerk Hugo Boss heeft zijn webshop in 12 nieuwe markten gelanceerd. In totaal is de shop nu in 59 landen beschikbaar.

Vorig jaar breidde het bedrijf zijn online portfolio al uit met 32 markten, daar komen nu dus nog 12  landen bij: waaronder Zuid-Korea, Rusland en de Verenigde Arabische Emiraten. Volgens het merk zorgde de online uitbreiding het afgelopen jaar voor een online omzet van dan 221 miljoen euro.

Door meer markten aan het online portfolio toe te voegen, hoopt Hugo Boss de online omzet te stuwen. Als doelstelling heeft het bedrijf een online verkoop van meer dan 400 miljoen euro in 2022, voor dit jaar wordt een omzet van minstens 300 miljoen euro verwacht. ‘De investeringen in onze online divisie werpen steeds meer vruchten af’, stelt Matthew Dean, director global e-commerce bij Hugo Boss. ‘We zijn er van overtuigd dat de geleidelijke uitbreiding van onze online business een belangrijke bijdrage zal leveren om nog meer klanten over de hele wereld enthousiast te maken voor onze merken.’

De 12 nieuwe markten zijn Egypte, Bahrein, Estland, Koeweit, Letland, Litouwen, Oman, Rusland, Saoedi-Arabië, Zuid-Korea, Turkije en de Verenigde Arabische Emiraten.

Eerder werd al bekend dat Hugo Boss ex-Tommy Hilfiger baas Daniel Grieder als ceo had aangesteld. Onder de nieuwe directeur wil het bedrijf zich meer richten op online verkoop.