Rakuten wordt voor een onbekend bedrag eigenaar van Fits.me, een bedrijf uit Estland in virtuele pastechnologie. De Japanse e-commerce reus krijgt alle aandelen in handen.
Fits.me wordt nog vaak aangeduid als startup, maar eigenlijk is het dat niet meer. Ruim vijf jaar geleden al claimde het bedrijf een wereldprimeur met de introductie van een virtuele pasmogelijkheid, eerst voor mannen, later ook voor vrouwen. Op de huidige klantenlijst staan onder andere Hugo Boss, Wiggle, Thomas Pink, QVC en Henri Lloyd. Door de inzet van virtuele mannequins kunnen zij kleding op afstand laten ‘passen’ en zelf informatie inwinnen over de interesses en voorkeuren van shoppers.
Rakuten
Fits.me opereert tegenwoordig vanuit Londen. Het bedrijf zal los van Rakuten blijven draaien. In een verklaring laten partijen weten dat de ontwikkelde techniek ook zal worden gebruikt op websites van Rakuten. Het Japanse concern is onder andere eigenaar van de modesites StyLife (Japan) en Vault (VS). Ook heeft Rakuten een aandeel in Pinterest, dat zich meer en meer toelegt op e-commerce.
Marktplaatsen
Rakuten timmerde de afgelopen jaren flink aan de weg buiten zijn thuismarkt, onder andere via overnames van marktplaatsen. Zo lijfde het bedrijf het Amerikaanse Buy.com en het Britse Play.com in. Die sites verdwenen van het online toneel en verwijzen nu respectievelijk naar Rakuten.com en Rakuten.co.uk.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Rakuten koopt virtuele paskamerbouwer Fits.me
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.