Albert Heijn directeur Marit van Egmond verwacht dat de supermarktbranche aanzienlijk verandert door de coronacrisis. Klanten gebruiken vaker de zelfscan en de digitalisering wordt versneld: ‘Zowel de zelfscan als de app zijn populair.’
In een interview met Distrifood vertelt Marit van Egmond, directeur van Albert Heijn, over de gevolgen van de coronacrisis voor de supermarktbranche, die volgens haar wezenlijk verandert. ‘Deze branche komt anders uit de crisis. Grote veranderingen hadden we al ingezet, maar ze versnellen,’ aldus Van Egmond.
App populair
De directeur ziet onder andere een stijging in populariteit van de zelfscan en de app. ‘Het zelfscanpercentage is vele malen hoger dan in het verleden,’ vertelt ze. ‘Je ziet dat heel veel nieuwe klanten het gaan proberen. Eenmaal geprobeerd, ga je nooit meer terug. Datzelfde zie ik bij de app terug, die is 400.000 keer gedownload in deze periode.’
Enorme piek
Ook gaat Van Egmond in op de drukte in de winkels, aan het begin van de crisis: ‘Je kunt je nooit 100 procent op zulke enorme pieken voorbereiden. Het was lastig om het met de bevoorrading allemaal voor elkaar te krijgen,’ vertelt Van Egmond. ‘Op dit moment kunnen wij de volumes aan. In de nabije toekomst is aanlevering vanuit het buitenland spannender. Wat helpt is dat het Nederlandse groenten- en fruitseizoen voor de deur staat.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Marit van Egmond: ‘Digitalisering krijgt impuls door corona’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.