De zeven fysieke winkels van schoenenmerk VanLier zijn voorlopig gesloten. Het bedrijf onderzoekt of voortzetting mogelijk is, maar sluit een permanente sluiting niet uit.
In een verklaring aan Quote noemt VanLier veranderend consumentengedrag, stijgende kosten en economische onzekerheid als redenen voor de tijdelijke sluiting. De winkels bevinden zich in Utrecht, Groningen, Den Haag, Rotterdam, Maastricht, Bataviastad en Roosendaal. De laatste twee zijn outletlocaties. Volgens het bedrijf wordt nog bekeken of de winkels in een andere vorm kunnen worden voortgezet.
De focus verschuift ondertussen nadrukkelijk naar e-commerce. Er wordt geïnvesteerd in digitalisering van de klantreis, een efficiëntere omnichannelstrategie en samenwerking met multibrandretailers. Schreven we enkele weken geleden nog over een online-firststrategie, inmiddels is die dus omgevormd tot een online-onlystrategie.
Voormalig ceo Christina van Spaendonck gaf een maand geleden tijdens de Webwinkel Vakdagen nog aan dat de online koers nodig is om het merk toekomstbestendig te maken. De fysieke winkels waren toen al gedegradeerd van ‘voorkeurskanaal’ tot ‘ondersteunend kanaal’.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
VanLier sluit winkels, richt zich op online kanaal