Bol.com heeft de afgelopen tijd ervaring opgedaan met het oppikken van producten bij verkooppartners. Om ze vervolgens op te slaan in Waalwijk.
Dat vertelde algemeen directeur Huub Vermeulen vanmiddag op E-commerce Live. Hij sprak over de platform first strategie van de Twinkle100-aanvoerder en hamerde op het belang van samenwerking voor Nederlandse én Belgische winkeliers.
Logistiek via bol.com
Inmiddels verkopen al tegen de dertigduizend partners via bol.com, maakte Vermeulen vanmiddag duidelijk in de Beurs van Berlage. Een groeiend aantal daarvan maakt gebruik van ‘Logistiek via bol.com’; artikelen die goed lopen op het platform, worden opgeslagen in Waalwijk. De aanbieder blijft eigenaar van de producten en betaalt een extra commissie aan bol.com, maar naast de logistieke ontzorging lift hij ook mee op de waaier aan bezorgopties en het gelieerde loyaliteitsprogramma Select.
Waarom ophalen loont
Volgens Vermeulen biedt het ophalen van assortiment bij verkooppartners verschillende voordelen: lagere kosten, verdere ontzorging en een ‘strakkere keten met end-to-end controle’. De NPS (net promotor score) van de betrokken partners uit de pilot ging omhoog, aldus de directeur. ‘En dus gaan we dit uitbouwen tot een definitieve propositie.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com komt voorraad verkooppartners zelf ophalen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.