Twinkle | Digital Commerce

Derde meer klanten voor HelloFresh

2019-05-07
1000562
  • [nieuws]
  • 0:52

Zo’n 2,5 miljoen klanten wereldwijd hebben in de eerste drie maanden van dit jaar actief gebruik gemaakt van maaltijdbezorger HelloFresh.

Procentueel gezien is dat een groei van 32 procent ten opzichte van vorig jaar. Die groei zorgt ervoor dat er voor ruim 420 miljoen euro aan maaltijdboxen werd verkocht. Een toename van 42 procent in vergelijking met het eerste kwartaal in 2018.

Doelstelling

Medeoprichter en ceo Dominik Richter is dan ook tevreden over de resultaten, zo reageert hij: ‘Gezien het seizoensgebonden belang van het eerste kwartaal om nieuwe klanten aan te trekken voor onze service, zijn wij erg blij met de geweldige start van het jaar die we hebben gehad.’ Richter spreekt dan ook zijn vertrouwen uit dat de groeidoelstelling van HelloFresh dit jaar wordt behaald. Eerder werd bekend dat het bedrijf dit jaar een omzetgroei van 25 tot 30 procent verwacht. Vorig jaar nam de omzet nog met 41 procent toe naar 1,28 miljard euro.

Specifieke cijfers over de Nederlandse markt maakt het bedrijf niet bekend.