Twinkle | Digital Commerce

Kant-en-klare maaltijden redden HelloFresh’ kwartaal

2024-08-13
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

Het tweede kwartaal zal bij maaltijdboxaanbieder HelloFresh niet lang in het geheugen gegrift staan. De omzet groeit nog wel, maar het resultaat blijft wat achter. Lichtpunt is Factor, de kant-en-klare-maaltijdendienst.

De omzet van HelloFresh groep kwam in het tweede kwartaal uit op 1,95 miljard euro, een groei van 0,9 procent. Het brutoresultaat daalt echter met 23,7 procent naar 146,4 miljoen euro. Volgens HelloFresh staat de winst onder druk door hoge productiekosten in de opstartfase van bijvoorbeeld Factor.

Met Factor is gelijk een van de weinig positieve punten uit HelloFresh’ kwartaalverslag benoemd. De kant-en-klare-maaltijdendienst zag in het tweede kwartaal een groei van 46,7 procent. Die tak zette in die periode ruim 519 miljoen euro om. Wat opvalt: sinds de introductie van Factor, enkele jaren geleden, is de dienst al goed voor bijna een kwart van de verkopen bij HelloFresh. Het bedrijf lijkt met Factor dus goud in handen te hebben. Ook al loopt het brutoresultaat met 20,6 miljoen in de plus nog wat achter.

Het is dan ook niet vreemd dat ceo Dominik Richter de prestaties van de ‘ready-to-eat-divisie’ – waar Factor onder valt – benoemt. ‘Onze RTE-activiteiten zetten hun structurele en winstgevende groeitraject voor. Onze investeringen in de producten, productiecapaciteit en het merk werken hun vruchten af.’