2023-02-09T12:03:42

Twinkle | Digital Commerce

Klarna en Mollie slaan handen ineen

2018-10-10
1000562
  • 2:02

Klarna en Mollie bundelen de krachten. De partijen kondigen zojuist hun Europese samenwerking aan, waardoor 55.000 webwinkels die klant zijn bij Mollie, vanaf vandaag een integratie met de betaaloplossingen van Klarna krijgen.

De leverancier van betaaloplossingen voor webshops en de PSP beloven een eenvoudiger betaalproces voor ondernemer en consument. Daarin blijft Mollie de schakel tussen Klarna en de webwinkelier. Dankzij het partnerschap verstevigt Klarna zijn marktpositie op het gebied van achteraf betalen in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Finland; andersom helpt Klarna Mollie in Duitsland verder in het zadel.

Achteraf betalen

‘Door deze samenwerking krijgen de Europese webwinkeliers die hun betalingen laten afhandelen door Mollie, nu ook standaard achteraf betalen in het pakket’, zegt Rogier Schoute, VP Partnerships van Klarna, tegen Twinkle. ‘Mollie bood alle populaire betaalmethoden aan, behalve achteraf betalen. Die betaaloptie groeit sterk in populariteit in Nederland, Oostenrijk en Finland. In Duitsland is het zelfs de meest gebruikte betaalmethode. Mollies webwinkels en daarmee bovenal het segment small en medium enterprise hebben nu veel sneller toegang tot dit product, doordat ze achteraf betalen met één druk op de knop nu bij Mollie kunnen regelen. De ondernemers hoeven hierbij slechts met één partij te schakelen en dat is uniek. Mollie voert namelijk ook de fraude-en-risico-checks, uitbetaling, support en technische ondersteuning uit en het verstuurt en beheert het contract.’

In het buitenland biedt Klarna naast achteraf betalen ook een gespreid-betalen-financieringsdienst aan: Klarna Slice It. Consumenten in Duitsland en Finland kunnen daar gebruik van maken. Mollies klanten kunnen Slice It vanaf vandaag ook in die landen inzetten.

Eén druk op de knop

‘In steeds meer Europese markten ziet Mollie de vraag opkomen naar geavanceerde en gebruiksvriendelijke methoden voor achteraf betalen’, vertelt Remco Boer, directeur van Mollie, aan Twinkle. ‘In Klarna heeft Mollie de juiste partner gevonden. We hebben dezelfde visie op de gebruikservaring van een betaalproduct, namelijk met één druk op de knop. Klarna heeft dit voor consumenten helemaal op orde en Mollie realiseert hiermee dezelfde ervaring voor zijn webwinkeliers. “Klarna op de Mollie-manier”, dus. Waar tot voor kort een webwinkel nog een aparte overeenkomst moest sluiten met Klarna en diens product apart moest integreren in de webwinkel, kan dat nu met één klik bij Mollie. Daarnaast hebben we voor de grootste webwinkelplatformen modules beschikbaar gesteld, zodat praktisch alle e-tailers het ook technisch direct kunnen aanzetten.’

Mollie baseerde de keuze voor Klarna niet alleen op het geboden product, maar ook op zijn geografische dekking. Boer: ‘Daarnaast is er een strategische en culturele fit met Klarna met betrekking tot onze visie op de markt en de ontwikkeling daarvan.’