Twinkle | Digital Commerce

'Koop rookworst als het gaat vriezen'

2018-10-01
1291671
  • 1:34

Albert Heijn is vanaf nu beschikbaar op If This Then That (IFTTT). Zo kunnen klanten automatisch producten aan hun lijstje toevoegen als ze zijn afgeprijsd.

IFTT ('A world that works for you') maakt het combineren van online services mogelijk. Het platform koppelt zogenoemde triggers aan actions. Een trigger is een gebeurtenis, in voornoemd voorbeeld het moment waarop een artikel in de Bonus komt op Ah.nl. De action die daar automatisch op kan volgen is dat het product wordt toegevoegd aan de boodschappenlijst.

Applets

Albert Heijn op IFTTT’ (video) is een product van Albert Heijn Online Labs. Wie de IFTTT-app downloadt en een account aanmaakt krijgt ‘de volledige vrijheid om jouw ideale toepassingen te bouwen om bepaalde handelingen makkelijker te maken’, is de belofte. De supermarktketen heeft vast een aantal zogeheten applets ontwikkeld die gebruikers aan kunnen zetten. Zie ook de afbeelding bij dit artikel.

Wasmachines die wasmiddel bestellen

Dankzij IFTTT kunnen digitale assistenten zoals Google Assistent op stemcommando boodschappenlijstjes vullen. De techniek maakt het ook mogelijk dat een slimme wasmachine zelf nieuw wasmiddel op een boodschappenlijstje zet, schetst Albert Heijn. Een koppeling aan een weerapplicatie faciliteert in theorie de aankoop van rookworst als de temperatuur onder het vriespunt komt of lijkt te gaan komen.

Albert Heijn Online Labs

Het virtuele laboratorium van de nummer 5 van de Twinkle100 bedenkt en ontwikkelt nieuwe concepten om de dienstverlening te verbeteren. AH’s lab haalde eerder onder andere het nieuws met slimme deursloten en met ‘Appie Fly’; de boodschappenservice voor luchtreizigers, ontwikkeld met Transavia, werd vandaag officieel gelanceerd.

Lees ook: