Consumenten kunnen binnenkort met één account inloggen bij bol.com en Albert Heijn. Dat zei cmo Boukje Taphoorn gisteren tijdens Shopping Today.
Wanneer de koppeling er komt, is nog niet duidelijk, maar volgens Taphoorn kunnen klanten van zowel Albert Heijn als bol.com binnen enige tijd naadloos inloggen.
Sinds de overname van bol.com door Albert Heijn-moeder Ahold Delhaize in 2012, werken de twee retailers intensief samen. Zo kunnen consumenten bij bijna alle Albert Heijn filialen pakketjes van de Twinkle100 aanvoerder ophalen en inleveren. Middels persoonlijke aanbiedingen krijgen consumenten soms korting op een volgende bol.com bestelling, als zij een bestelling via de balie van Albert Heijn laten bezorgen of retourneren.
Servicepunt
Vorig jaar deden beide retailers nog een proef met een nieuw soort servicepunt in drie Nederlandse Albert Heijn-winkels. Waarbij de balie werd bemand door klantenservicemedewerkers van bol.com. Bij deze balies konden klanten onder meer gekochte artikelen direct uitpakken en testen. Daarnaast konden zijn producten retourneren zonder deze online aan te melden.
Assistent
De zusterbedrijven doen ook los van elkaar een proef met Google Assistent. Consumenten kunnen bij de bedrijven producten zoeken met de spraak assistent en om advies vragen. ‘We willen vooral veel ervaring opdoen. Ontdekken hoe onze klanten stembesturing ervaren en de vragen die gesteld zullen worden’, vertelde een woordvoerder van bol.com eerder aan Twinkle.
Lees ook: ‘Kassaloze winkels zijn een enorme inspiratiebron’ (Twinkle 20-09-2018)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Naadloos inloggen bij bol.com en Albert Heijn binnenkort mogelijk
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.