Dirk van den Broek bestaat 75 jaar en viert dat feit onder meer met een vernieuwde website. Voor het eerst is daar het volledige boodschappenaanbod inzichtelijk. Dat betekent echter nog niet dat er een webshop komt, aldus de supermarktketen.
'Met de nieuwe dirk.nl spelen we in op de dynamische online behoefte van onze klanten', meldt het bedrijf vanmorgen. Het onderdeel 'recepten' is flink onder handen genomen, het online platform mobile first gemaakt; dat is in lijn met de introductie van een eigen mobiele applicatie, die binnenkort plaatsvindt.
Geen e-commerce kanaal
De grootste verandering is echter het tonen van het gehele assortiment. De stap naar een webshop lijkt daarmee voor de supermarktketen behoorlijk dichtbij; toch is dat niet het geval, laat directeur Marcel Huizing aan Twinkle weten. 'Het weergeven van het volledige assortiment op de vernieuwde website betekent niet dat we gaan starten met een webshop. We willen onze klanten laten zien wat we in ons assortiment hebben en dat we de goedkoopste zijn. Daarnaast kun je hierdoor handig een boodschappenlijstje samenstellen, zodat je nog effectiever je boodschappen kunt doen en niets vergeet.'
Standvastig
Dirk blijft daarmee bij zijn al eerder gecommuniceerde standpunt dat e-commerce niet past binnen het bedrijfsbeleid. Online bestellen werkt kostenverhogend en dat ziet de supermarkt niet zitten. Eénmaal maakte Dirk een uitzondering voor inwoners van Volendam, nadat het plaatselijke filiaal in vlammen opgegaan was; dat betrof echter een tijdelijke noodgreep.
Meekijken met Dekamarkt
Zusterformule Dekamarkt runt wél een webshop. 'We zullen zeker ons voordeel doen met de learnings die we daar opdoen', verklaarde de supermarktketen in gesprek met MarketingTribune. 'Belangrijk is dat wat we doen wel altijd in overeenstemming moet zijn met onze belofte om altijd de laagste prijsgarante te waarborgen.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Dirk toont assortiment online, maar: 'Geen aanzet tot webshop'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.