Twinkle | Digital Commerce

Ah.nl in het nieuw

2019-07-08
1000562
  • 1:18

Albert Heijn heeft zijn website van een nieuw likje verf voorzien. De supermarkt kiest voor zachtere kleuren en meer gebruiksgemak. ‘Gemakkelijker boodschappen doen’

Het gaat specifiek om de homepage en bonuspagina van de website van de Zaanse grootgrutter, laat een woordvoerder weten. De super heeft meer ruimte vrijgemaakt op zijn homepage om klanten te informeren over relevante vragen zoals ‘Wat is er in de Bonus?’ en ‘Wat eten we vandaag?’. ‘Op de nieuwe homepage kan je gemakkelijker boodschappen doen en krijg je meer informatie. Daarnaast ziet het er een stuk frisser uit: met een design waarin onze producten de hoofdrol spelen.’

Niet alleen aan de voorkant is de site vernieuwd, ook maakt Albert Heijn sinds kort gebruik van een nieuw CMS (Bloomreach Experience Manager) en front-end techniek. ‘Daardoor kunnen klanten nog sneller door onze site manoeuvreren.’ Albert Heijn laat weten continu te blijven werken aan siteverbeteringen naar aanleiding van klantenfeedback.

Slimme boodschappenlijstjes

Nieuwe e-commercefuncties heeft de supermarkt verder niet toegevoegd. Nadat de keten dit jaar tijdens de Shopping Awards tot beste winkel van Nederland werd bekroond, liet de inmiddels vertrokken VP E-commerce Machiel Tiddens aan Twinkle weten dat Ah.nl vorig jaar voornamelijk veel werk stak in het verbeteren van slimme boodschappenlijstjes. ‘Op basis van aankoophistorie, online en in de winkel.’ Ook verlaagde het Zaanse bedrijf de minimale orderwaarde op woensdag en donderdag van 70 naar 50 euro. Later werd de besteldrempel ook op dinsdag verlaagd. Deze gehele zomer geldt de verlaagde besteldrempel voor elke dag van de week. Daarnaast is er ook altijd keuze voor gratis bezorging bij actieproducten, voegt Albert Heijn toe.