Beslist.nl biedt voortaan mee op de plaatsen in Google Shopping, om klanten van zijn Winkelwagen aan orders te helpen. Kanaaldifferentiatie is het devies.
‘Het grootste online winkelcentrum van Nederland’ maakt dat vanochtend bekend. Directeur Kees Verpalen is overtuigd van de verdere kanaaldifferentiatie van zijn bedrijf. Hij laat onder meer optekenen: ‘Al jaren helpen we consumenten en webshops elkaar te vinden. Dat kunnen we heel goed, dat blijven we doen, en daar doen we een schepje bovenop.’
Cost per sale
Beslist.nl positioneert zich nu als een full service online marketingbureau voor webshops. Daarbij worden ‘alle mogelijke kanalen’ ingezet, waaronder (more to come) voortaan dus ook Google Shopping; adverteerders die gebruik maken van beslist.nl’s Winkelwagen kunnen zo verschijnen in Google’s productetalage. Zij betalen commissie bij de verkoop van een product op beslist.nl.
Feitelijk faciliteert het Arnhemse bedrijf nu dus cost per sale voor adverteren in Google Shopping. Iets waar Google in de VS overigens ook zelf ervaring mee opdoet (meer over Google Shopping Actions lees je in het laatste nummer van Twinkle).
‘Constructieve gesprekken’
Beslist.nl zag de opkomst van Google Shopping de laatste jaren met lede ogen aan. Anders dan bijvoorbeeld Vergelijk.nl wilde beslist.nl ook pertinent niet samenwerken met de zoekgigant. Mettertijd is de relatie verbeterd, verklaart Verpalen vandaag: ‘De uitspraak van de Europese Commissie, waarbij Google gedwongen werd om andere spelers toe te laten op hun verkoopkanalen, is voor ons aanleiding geweest om in gesprek te gaan met Google. De uitkomst van de constructieve gesprekken betekent dat wij hun kanalen, indien geschikt voor onze klanten, kunnen gaan inzetten.’
Relatie met webshops
In het persbericht zegt beslist.nl meer met webshops in gesprek te zullen gaan: ‘Beslist.nl wil een directere relatie opbouwen waarbij op basis van beschikbare budgetten en wensen, de juiste keuzes gemaakt kunnen worden, zowel in verdienmodel als in de gekozen kanalen.’
In Twinkle nummer 6, die op 19 juni verschijnt, vind je een interview met Kees Verpalen over de ontwikkelingen bij beslist.nl.
Als ik Google was zou ik partijen als Beslist.nl blokkeren (ondanks dat het niet mag van Brussel). Heeft totaal geen toegevoegde waarde. Waarom via Beslist adverteren als je zelf een Shopping campagne kan opzetten wat waarschijnlijk ook nog eens goedkoper is en waarbij je de waardevolle data voor je zelf kunt houden.
Idd, voegt helemaal niks toe maar wat een ruggegraat daar bij Beslist.nl;-)
Je kan Beslist.nl blokkeren in je Google Merchant account.
Wie? Beslist? Sorry maar die zijn echt zo verleden tijd.
De laatste stuiptrekking van iets uit het verleden.
Eerst schijt hebben aan alle webwinkels, er achter komen dat het toch wel handig is om tevreden klanten te hebben en vervolgens een charme offensief starten om het weer goed te maken? Too less, Too late...
Wanhoopspoging! Dit is al de zoveelste keer een achterhaalde poging! het is nu echt klaar. Nu proberen ze weer "full service online marketingbureau voor webshops" te zijn. wat ben je nou? "grootste vergelijker"? grootste platform? grootste shopping mall? grootste marketplace? full service online marketingbureau? Ik denk: "GROOTSTE DIKKE PLANK VOOR JE KOP!"