Webwinkels zonder keurmerk kunnen zich nu ook melden bij Beslist.nl. Het bedrijf heeft een eigen, niet nader gespecificeerde, manier gevonden om zijn partners te beoordelen op hun betrouwbaarheid.
Tot nu was het alleen mogelijk voor webshops met een keurmerk als het Thuiswinkel Waarborg of het Webshop Keurmerk om bij Beslist.nl te adverteren. Het beoordelen van shops was dan al door de organisatie achter de kwaliteitsstempel verricht. Die strategie is nu losgelaten, meldt Ecommercenews.
Niet soepeler
Een woordvoerder van de vergelijkingssite bevestigt de nieuwe werkwijze aan Twinkle. ‘We zetten de poorten niet verder open voor webwinkels, zo moet je het niet zien’, zegt zij. ‘We gaan alleen anders keuren, dat zal zeker niet soepeler zijn dan hoe de keurmerken dit doen.’
Google Shopping
Beslist.nl-ceo Kees Verpalen sprak vorige week met RTL Z over de miljardenboete van Google voor zijn Shopping-dienst. Hij hekelt de manier waarop Google zijn eigen service bovenin de zoekresultaten plaatst. ‘Ten opzichte van de periode voordat ze met Google Shopping zijn begonnen zijn wij inmiddels gehalveerd in bezoekersaantallen’, zei hij. Het tevens toelaten van webshops zonder keurmerk op Beslist.nl is geen besluit dat hieruit is voortgevloeid, zegt de woordvoerster tegen Twinkle.
Lees ook:
Is de miljardenboete voor Google Shopping terecht? (21-6-2017)
Wie meer betaald, staat bovenaan in Google. Netzoals op jou eigen site, meneer van beslist.nl. Als je het zelf doet heet het "zaken doen", doet Google het dan is het "niet eerlijk". Algoritme werkt nu eenmaal zo niets aan te doen. Je krijgt strafpunten als het spelletje niet eerlijk speelt.
Graag wil ik reageren op de post van Manukyan; de rechtszaak tegen Google gaat om Google Shopping, dus niet om het adverteren op Google in het algemeen. Het is namelijk zo dat Google in het Shopping gedeelte niet alle bedrijven laat adverteren die daarvoor willen betalen. Dat is even kort samengevat waarom er in deze rechtszaak gesproken wordt over 'oneerlijke concurrentie'.
Verwijderd door redactie
Google laat inderdaad alleen webshops toe in Google shopping waar je daadwerkelijk wat kan bestellen. Wat zou de toegevoegde waarde zijn om Beslist.nl in Google shopping te tonen met assortiment wat niet daar daadwerkelijk te bestellen is? Puur om Beslist weer duurdere klikjes door te verkopen? Dergelijke arbitrage is niet in het voordeel van de consument. Dit is overigens ook direct de reden dat beslist zo aan het pushen is op de winkelmand -> Met winkelmand assortiment kan beslist wel Google shopping in.
Beslist heeft al hun klanten weggejaagd met de meest klantonvriendelijke voorwaarden en torenhoge prijzen. Iedereen is 2 jaar geleden keihard bij ze weggelopen en nu heb je per product 3 vage shops terwijl er bij de concurrentie gewoon 20 shops te vinden zijn.
Kees moet met zijn vingertje niet naar google wijzen maar zelf eens in de spiegel kijken. Bijna elke verkoper spuugt beslist uit en wil geen zaken met ze doen.
Beslist heeft ook geen enkele toegevoegde waarde voor een bezoeker. Kijk eens naar tweakers, die doen het enorm goed en leveren ook daadwerkelijk toegevoegde waarde. Dat is ook de reden dat je die vaak hoog in de organische zoekresultaten tegenkomt.