Ralph Remkes is begonnen als chief digital marketing bij Beslist.nl. Remkes was jarenlang werkzaam bij Bol.com, waar hij het partnerprogramma en het developers centrum introduceerde en aanstuurde. Neckermann.com was zijn laatste werkgever.
Na een goed jaar als marketingmanager bij Neckermann.com is Remkes op 1 september begonnen bij Beslist.nl. Hij is er verantwoordelijk voor de digitale marketingactiviteiten. Remkes stuurt de teams aan voor online advertising en zoekmachineoptimalisatie.
Behavioural marketing
Kees Verpalen, oprichter en CEO van Beslist.nl, zegt over Remkes’ aanstelling: 'We willen verdere stappen zetten in de richting van behavioural marketing. Hierin kan Ralph, met al zijn kennis en ervaring, van grote waarde zijn voor Beslist.nl.'
Van cpc naar cps
Beslist.nl, dat zich profileert als ‘het grootste online winkelcentrum van Nederland’, zit in een transitiefase: het bedrijf wil helemaal af van klikvergoedingen (cpc) en alleen nog verkoopcommissie (cps) innen van adverteerders. Voor de registratie van de commissie moeten webwinkeliers conversiepixels integreren, wat tot de nodige commotie heeft geleid.
Een mooie uitdaging. Ik vraag me af of de CPS koers wel de goeie is. Naar mijn mening moet Beslist de kern van haar bedrijf meer vorm geven. Meer op de thema's van de adverteerders inhaken, daar meerwaarde aangeven en verdieping. Natuurlijk kan men ook beslissen om een echte online shop te worden a la Bol.com. Daar zal Ralph zeker zijn weg in weten. Maar persoonlijk vind ik de CPS formule "noch vleesch noch visch".
Nou nou, poeh poeh. Vraag me alleen af wie die Ralph Remkes dan wel niet is. Mooi voorbeeldje van ego (op)klopperij.
Beslist moet zijn klanten centraal stellen. Ze bieden een platform waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Dat zo goed mogelijk faciliteren is hun core business. Hier zouden ze veel beter naar kunnen kijken door het aanbod beter af te stemmen op de vraag. Ga eens met een paar grote adverteerders op beslist praten over onsite targeting. Als iemand op bol.com (of een andere adverteerder die zijn producten op beslist heeft staan) is geweest en duidelijk interesse heeft getoond in bepaalde producten, en vervolgens op beslist naar diezelfde producten zoekt, zorg dat dat die producten van bol bv prominent aanwezig zijn. En zorg dan als beslist zijnde voor een goede recommendation engine met related products.