Beslist.nl treft voorbereidingen om volgend jaar actief te worden over de grens. Het bedrijf uit Arnhem, dat zich tegenwoordig positioneert als ‘het grootste online winkelcentrum’, denkt onder andere aan Duitsland, Denemarken en Frankrijk.
‘We werken al met buitenlandse shops die in Nederland actief zijn’, zegt Kees Verpalen tegen Emerce. ‘We willen dat ook mogelijk maken voor Nederlandse shops in het buitenland. Campagnestructuren zijn in wezen overal hetzelfde.’ Volgens de directeur en mede-eigenaar vormt de taal een grotere uitdaging dan de techniek.
Goede reputatie
Onder welke naam beslist.nl in het buitenland wil gaan opereren is nog niet duidelijk. Verpalen geeft aan dat Nederlandse webwinkels er in het algemeen goed op staan over de grens, onder andere wat betreft prijzen, service en logistiek.
Focus op de Twinkle100
Ondanks de opkomst van Google Shopping neemt het dagelijks verkeer naar beslist.nl toe volgens Verpalen. De teller staat nu op 450.000 bezoekers per dag, zegt hij tegen de vakbroeders. De rol van zijn bedrijf is wel veranderd, de focus ligt op Twinkle100-spelers: ‘We doen primair zaken met de top honderd winkels van Nederland en spelen de rol van bemiddelaar.’
Wat een lachertje. Die verpalen heeft het echt hoog in zijn bol. Niemand in het buitenland zit te wachten om belazerd te worden door deze partij. hoogtijd-dagen zijn voorbij, gevalletje Kelkoo. https://www.similarweb.com/website/beslist.nl#overview laat duidelijk een dalende trend zien.
@dedegre,
Ik ben het met je eens dat Beslist geen toevoegde waarde heeft (en geen toekomst). Echter, Verpalen hoeft zich geen zorgen te maken met 60-80 miljoen op de rekening:)
@Tunis Ten eerste glorietijden zijn voorbij. Ten tweede: liever arm maar gelukkig, dan rijk maar gehaat.