Twinkle | Digital Commerce

Multichannel 2018: 5 presentaties uitgelicht

2018-04-16
1262709
  • [events]
  • 2:05

Nog twee nachtjes slapen en dan begint Multichannel 2018. De organisatie verwacht duizenden bezoekers op de tweedaagse conferentie in DeFabrique bij Utrecht. Centraal thema: de kunst van personalisatie.

Personaliseren kun je leren, in de vele tientallen kennissessies op woensdag en donderdag. Bezoekers kunnen hun eigen programma samenstellen uit de nog beschikbare presentaties, waaronder:

Boozyshop (Sharmany Smet, woensdag 10.45 uur)
Boozyshop profileert zich als dé make-up webshop van Nederland. E-commerce manager Sharmany Smet vertelt hoe het Zeeuwse bedrijf groot is geworden door persoonlijk te blijven. Bijvoorbeeld met een handgeschreven kaartje bij iedere bestelling. Ook op zijn website en in andere (online) marketingkanalen probeert Boozyshop zijn trouwe fans persoonlijk aan te spreken, de pijler onder verdere groei.

Sooqr (Lucas Freriks, woensdag en donderdag 14.30 uur)
Lucas Freriks spreekt op Multichannel 2018 over het ‘ondergeschoven kindje van de e-commerce’: site search. Online verkopers richten zich te veel op het binnenhalen van verkeer, stelt hij, te weinig op hoe ze bezoeker helpen op hun sites. Freriks, die zich laat aanspreken als ‘ambassador of search’ bij Sooqr, vertelt uitgebreid over deze ondergewaardeerde conversiebooster.

Lees ook: 5 vragen aan Lucas Freriks, Sooqr

S&H (Hans Elshout, donderdag 10.45 uur)
Nog veel te vaak nemen retailers besluiten en oplossingen voor een specifiek kanaal. Ze zijn zich er onvoldoende van bewust – ze handelen er althans niet naar – dat klanten niet denken in kanalen, maar dat zij op een gegeven moment toevallig met je wil communiceren of kopen. E-fulfilment pionier Hans Elshout bepleit een holistische aanpak.

Lees ook: 5 vragen aan Hans Elshout, S&H

Haarshop.nl (Rob Kraayenbrink en Tim Bout, donderdag 12.00 uur)
Iedere mail van Splendid Professional, eigenaar van Haarshop.nl, gaat door de handen van Rob Kraayenbrink. De e-mailmarketeer annex cro-specialist vertelt hoe de uitgaande berichten zo persoonlijk en daarmee relevant mogelijk worden gemaakt. Tim Bout van Spotler staat hem terzijde in deze praktische sessie vol tips & tricks.

Warmteservice (Bernedien Verburg, donderdag 12.00 uur)
Een aantal jaren geleden heeft Warmteservice een verdienmodel aan zijn multichannel strategie gekoppeld, in samenwerking met toeleveranciers annex fabrikanten. Dit zorgt voor een grote betrokkenheid bij deze partijen. Het model stelt Warmteservice bovendien in staat extra marketingactiviteiten te realiseren en veel innovaties door te voeren. Hoe dan? Bernadette Verburg, verantwoordelijk voor verschillende online marketingactiviteiten bij Warmteservice, komt tekst en uitleg geven.

Multichannel 2018
Behalve lezingen kunnen bezoekers van Multichannel 2018 ook deelnemen aan rondetafelgesprekken en workshops. Er is volop gelegenheid om 1-op-1 in gesprek te gaan met experts.  Multichannel 2018 wordt georganiseerd door BBP Media, uitgever van onder andere Twinkle, MarketingTribune en CustomerFirst. De conferenties is kosteloos te bezoeken.

Lees ook: Multichannel Conference 2018: drie tipjes van de sluier (6 april 2018)


Gerelateerde artikelen: