Twinkle | Digital Commerce

AfterPay mikt ook op fysieke winkels

2018-04-18
19901119
  • 1:18

AfterPay wil zijn achteraf betaaloplossing ook aanbieden in fysieke omgevingen als tankstations en stenen winkels. Dat vertelden Miranda Maris en Redmer de Vries van het bedrijf vandaag op Multichannel 2018 in Utrecht.

'Onze ideale wereld wordt niet gecreëerd door het innen van facturen, maar door het bieden van een optimale klantreis’, was de kernboodschap van hun presentatie. Dat is niet voorbehouden aan het online domein; AfterPay ziet ook ruimte op de fysieke toonbank. De Vries: ‘Het is een toevoeging voor de consument, op wie onze focus ligt. AfterPay biedt straks een alternatief voor pinnen (via de smartphone, AvO), met als verschil dat de consument bepaalt wanneer hij betaalt. We zien daar een rol voor ons weggelegd. Veel Nederlanders hebben geen creditcard, wie er wel een heeft gebruikt hem weinig.’

Fysieke pilots

AfterPay heeft volgens De Vries al verschillende fysieke pilots gedraaid, onder andere in familiemodezaken. De resultaten zijn veelbelovend: ‘We zien dat vrouwelijke klanten bijvoorbeeld makkelijker iets meenemen voor hun partner of kinderen, omdat ze eerst kunnen kijken of het wat is vóór ze moeten afrekenen. Zo zorgt achteraf betalen in fysieke winkels niet alleen voor betere service, maar ook voor hogere bonbedragen.’

AfterPay pionierde al eens eerder met achteraf betalen in fysieke winkels, maar het bleef toen bij experimenten. Nu wordt opnieuw werk gemaakt van de verovering van de winkelstraat.

Multichannel 2018
Multichannel 2018 biedt plaats aan vele tientallen kennissessies over onder ander personalisatie, data driven commerce en de customer journey. De jaarlijkse conferentie is ook morgen nog te bezoeken, kosteloos.

Lees ook: Catawiki test automatische antwoorden (18 april 2018)